Fòrum Bombers
    Cerca avançada
homex > Zona Pública > COS Bombers *inactiu*
Quedadas para conocernos en persona y repasar la vivencia de las elecciones 2015
Llista d'Usuaris Nous Missatges Enllaços Chat
COS Bombers *inactiu* logo-cos
Respondre
 
Visites a aquest Tema:    2.847
Add to BookmarksAdd to Bookmarks You are not subscribed to this thread Suscriure's a aquest Tema Cercar en aquest Tema
Old 02/03/15, 18:16   #1
user2
Valls - torn D
xcinco
noavatar
Data Registre: mar 2010
Posts (last year): 0
Subscric: 504
Agraït 663 vegades
icon Quedadas para conocernos en persona y repasar la vivencia de las elecciones 2015

Esta propuesta, lanzada por el Telegram, la concreto un poco más aquí.

Se trataría de una quedada informal para almorzar juntos o al menos tomar un café/cerveza en un ambiente distendido. Se abren muchos retos en este nuevo periodo, pero hay que tomar nota de lo vivido para aprender de errores y mejorar en la organización poco a poco. También a la petición de conocernos las caras que se ha expresado en el grupo.

Mi propuesta serían dos días, para no discriminar ningún turno, y abordar el mismo tema, es decir el mismo contenido ambos días.

Dejo las dos quedadas como mensajes para que un clic valga de intención de asistencia y poder anticipar el aforo o la necesidad de reserva.
Imatges Adjuntes
Clica en la imatge per veure més gran

Nom:  cafe.jpg
Vistes: 98
Grandària:  46,9 KB

Editat per Pablo Castro en 02/03/15 a les 18:41.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
Old 02/03/15, 18:37   #2
user2
Valls - torn D
xcinco
noavatar
Data Registre: mar 2010
Posts (last year): 0
Subscric: 504
Agraït 663 vegades
icon

Cita:
Jueves día 5 marzo - 10:00 - Gavà Mar

Restaurante "El Jardi del Mar" o "Kauai", segun disponibilidad.


Viernes día 6 marzo - 10:00 - Gavà Mar

Restaurante "El Jardi del Mar" o "Kauai", segun disponibilidad.
<< cancelado >>
Imatges Adjuntes
Clica en la imatge per veure més gran

Nom:  jardi-del-mar.jpg
Vistes: 89
Grandària:  63,2 KBClica en la imatge per veure més gran

Nom:  kauai-1.jpg
Vistes: 90
Grandària:  44,2 KBClica en la imatge per veure més gran

Nom:  mapa.jpg
Vistes: 90
Grandària:  44,9 KB

Editat per Pablo Castro en 03/03/15 a les 18:10.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
Old 03/03/15, 15:14   #3
user5050
Usuario
xuno
noavatar
Data Registre: jul 2013
Posts (last year): 0
Subscric: 149
Agraït 145 vegades
icon

Crec que la idea de quedar, a part de veure'ns les cares, és per fer una reunió on posar a sobre la taula tots els dubtes, propostes i possibles solucions ...
Per poder donà prou marge per a fer canvis de guàrdia s'ha proposat, via telegram, el dijous 19 o divendres 20 de març al matí.
El lloc per mi tan és. No conec els bars que proposa en Pablo, però si hi cabem tots i podem fer una reunió amb comoditat, ja m'està bé.

Faig el mateix que en Pablo:
"Dejo las dos quedadas como mensajes para que un clic valga de intención de asistencia y poder anticipar el aforo o la necesidad de reserva."


A part de clicar quina opció us va millor, estaria molt bé que escrivíssiu una resposta amb els dubtes i propostes que voleu exposar a la reunió. D'aquesta manera la gent podrà anar meditant el què i la reunió serà més profitosa.

Editat per Lluis Artigas en 03/03/15 a les 15:22.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
Old 03/03/15, 15:16   #4
user5050
Usuario
xuno
noavatar
Data Registre: jul 2013
Posts (last year): 0
Subscric: 149
Agraït 145 vegades
icon

DIJOUS 19 DE MARÇ - 10:00 GAVÀ MAR

Restaurante "El Jardi del Mar" o "Kauai", segun disponibilidad.

Editat per Lluis Artigas en 03/03/15 a les 15:21.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
10 usuaris Subscriuen aquest missatge.
user62 (05/03/15), user59 (04/03/15), user1689 (04/03/15), user4920 (04/03/15), user5050 (03/03/15), user2 (03/03/15), user269 (04/03/15), user6621 (10/03/15), user6634 (07/03/15), user6630 (03/03/15)
Old 03/03/15, 15:17   #5
user5050
Usuario
xuno
noavatar
Data Registre: jul 2013
Posts (last year): 0
Subscric: 149
Agraït 145 vegades
icon

DIVENDRES 20 DE MARÇ - 10:00 GAVÀ MAR

Restaurante "El Jardi del Mar" o "Kauai", segun disponibilidad.

Editat per Lluis Artigas en 03/03/15 a les 15:21.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
6 usuaris Subscriuen aquest missatge.
user62 (05/03/15), user1689 (04/03/15), user1436 (03/03/15), user4920 (04/03/15), user4918 (04/03/15), user5848 (03/03/15)
Old 03/03/15, 15:27   #6
user5050
Usuario
xuno
noavatar
Data Registre: jul 2013
Posts (last year): 0
Subscric: 149
Agraït 145 vegades
icon

Per parlar a la reunió jo proposo:

- Al final, podem entrar a les reunions de la Mesa de la Funció pública, encara que sigui d'oients?
- I a les reunions amb la DG?
- Crec que hauríem de contactar amb COS-Emergències (els operadors de control) per a coordinar-nos i treballar junts.
- Necessitem que algú ens faci cinc cèntims del funcionament general del món sindical (reunions de salut laboral, meses generals, meses sectorials ... triste)

Editat per Lluis Artigas en 03/03/15 a les 15:31.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
2 usuaris Subscriuen aquest missatge.
user1689 (04/03/15), user2 (03/03/15)
Old 03/03/15, 17:58   #7
user6630
Usuario
xuno
noavatar
Data Registre: feb 2015
Posts (last year): 0
Subscric: 104
Agraït 55 vegades
icon

Jo m'apunto dijous (faig el click) pero necessitaria baixar i pujar amb algú des de barcelona. Estic de baixa amb el genoll operat i vaig amb croses. Miro de gestionar transport.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
Han Subscrit aquest missatge:
user1689 (04/03/15)
Old 03/03/15, 18:19   #8
user2
Valls - torn D
xcinco
noavatar
Data Registre: mar 2010
Posts (last year): 0
Subscric: 504
Agraït 663 vegades
icon

Ya he comentado en otros hilos: A quién votas en estas Elecciones Sindicales ??

Hay muchas cosas que efectivamente no sabemos. Pero sorprende que acuerdos en Mesas de Negociación de 26.000 trabajadores no exijan publicidad de ningún tipo, y queden en un libro de actas no accesibles por web.

Es difícil que la gente se vuelque en la actividad sindical si el acceso a sus actividades no es fácil y su funcionamiento apenas está explicado. duda

Parece que existe la figura de asesor en las Mesas de manera similar a como la conocimos en las reuniones de la DGPEIS (Comisión de seguimiento de acuerdos). También conocimos que en momentos de tensión, no se respetó la asistencia de dichos asesores. Dónde está escrito esto? Lo ignoro.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
2 usuaris Subscriuen aquest missatge.
user1689 (04/03/15), user6630 (03/03/15)
Old 04/03/15, 15:46   #9
user4918
Usuario
Bomber Generalitat
xuno
noavatar
Data Registre: jun 2013
Posts (last year): 0
Subscric: 52
Agraït 28 vegades
icon Anem a petar la xerrada o que?

Referent a les reunions del dia 19 i 20 jo personalment quedaria al parc de Cornellà. Quedem per parlar de coses serioses, no es una trobada lúdico-festiva. Això si, m'adapto al grup.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
Old 06/03/15, 20:32   #10
user1153
Usuario
Bomber Generalitat
xuno
noavatar
Data Registre: dic 2012
Posts (last year): 0
Subscric: 58
Agraït 71 vegades
icon

Cita:
Originalment publicat per Roger Juan View Post
Jo m'apunto dijous (faig el click) pero necessitaria baixar i pujar amb algú des de barcelona. Estic de baixa amb el genoll operat i vaig amb croses. Miro de gestionar transport.
Potser t'aniria mes be a BCN el dia 20?
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
Old 06/03/15, 20:41   #11
user1153
Usuario
Bomber Generalitat
xuno
noavatar
Data Registre: dic 2012
Posts (last year): 0
Subscric: 58
Agraït 71 vegades
icon

Veient que no hi ha molts companys que tinguin facilitat per desplaçar-se a Gavà i que no a tos els va bé un matí, proposo globus sonda per fer la trobada del divendres dia 20 a BCN capital. Plaça Catalunya on tothom pot arribar amb transport públic. La seu ja mirarem un lloc on poguem estar relativament tranquils, o si algú coneix una seu o algun local seria perfecte.
CCOO la te a prop i els puc preguntar si ens cedirien una aula, pero suposo que la resposta seria no.
Tema hora també fem globus sonda...
Podem quedar a les 15:00 h i aprofitem per dinar o mes tard 17-18h i venim amb canalla els que la tingueu...
Es tracta de que siguem el màxim de companys possibles i convidar també els que ens van donar un cop de mà a les meses.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
Old 06/03/15, 23:12   #12
user5050
Usuario
xuno
noavatar
Data Registre: jul 2013
Posts (last year): 0
Subscric: 149
Agraït 145 vegades
icon

Jo personalment el lloc tan m'és, però si la reunió es fa el divendres a la tarda em serà difícil venir. Logística familiar.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
Old 07/03/15, 08:50   #13
user4911
Usuario
Bomber Generalitat
xuno
avatar_
Data Registre: jun 2013
Posts (last year): 0
Subscric: 0
Agraït 9 vegades
icon

Yo 19 imposible, tengo formación, 20 intentaré escaparme pero no creo que pueda


Enviado desde mi iPhone con Tapatalk
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
Old 07/03/15, 21:22   #14
user1401
Usuario
Bomber Generalitat
xuno
noavatar
Data Registre: ene 2013
Posts (last year): 0
Subscric: 96
Agraït 39 vegades
icon

Per mi el dia 19 ok. El 20 tinc guardia. Crec que lo ideal seria un dia el màxim de gent posible, però...

Proposo també alguns temes a xerrar a la reunió que crec que són importants:

- Organització de treball: Crec que cadascú de nosaltres hauria de veure quin grau d'implicació està disposat a tenir per veure qui acaba sent delegat sindical i com ens organitzem per optimitzar al màxim la gent que som i no ens anem cremant en dos dies. Encarregar-se de temes per motivacions, fer grups de treball, etc
Organització de treball

- Tema hores sindicals: Hauríem de decidir com plantegem aquest tema. Si renunciarem, si les utilitzarem, quin ús...
Horas sindicales, sí o no

- Ús dels diferents mitjans: Telegram, Bombers pel Canvi...Decidir quin ús donem a cadascunm d'aquests mitjans i aprendre el seu us per fer-lo eficient. Acabarem deixant de ser ciberboines???
Ús dels diferents mitjans de participació

- Pros i contres de fer o no coalició
Coalición o no para obtener presencia en la Mesa Sectorial

Editat per Pablo Castro en 09/03/15 a les 15:16.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
2 usuaris Subscriuen aquest missatge.
user1153 (17/03/15), user1401 (17/03/15)
Old 07/03/15, 21:48   #15
user166
Usuario
xuno
noavatar
Data Registre: dic 2011
Posts (last year): 0
Subscric: 29
Agraït 35 vegades
icon

Molt dacord amb els punts a tractar, tato, jo el 19 al matí fijo, ja tinc cangur, 20 a la tarda impossible
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
Han Subscrit aquest missatge:
user1401 (17/03/15)
Old 17/03/15, 19:13   #16
user2
Valls - torn D
xcinco
noavatar
Data Registre: mar 2010
Posts (last year): 0
Subscric: 504
Agraït 663 vegades
icon

Oriol de COS creo que sólo podría, en principio, el viernes por la tarde.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
Old 22/03/15, 16:28   #17
user269
Usuario
Bomber Generalitat
xuno
noavatar
Data Registre: ago 2012
Posts (last year): 0
Subscric: 63
Agraït 125 vegades
icon

Un punt que es va comentar, tot i que a darrera hora, i que té a veure indirectament amb el finançament.

6.Contractació per a la gestió de la web, premsa, comunicació, assessoría jurídica, etc.. d'un professional (persona física o empresa que doni aquests serveis). Valorar cost i decidir com es financia, si amb les possibles subvencions que hem de rebre per nombre de vots o amb quotes de socis, simpatitzants...

Si volem ser un veritable sindicat "antisistema", jo buscaria un sistema d'autofinançament entre tots nosaltres, i valorar que fem amb les subvencions de l'administració en el cas que arribin (tornar-les, gastar-les, ONG's, pagar judicis contra la DG, etc...)

Personalment considero que tenir "un" professional treballant amb nosaltres, ens allibera a tots plegats de determinades obligacions burocràtiques, i ens permetrà està més al dia de tot plegat.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
3 usuaris Subscriuen aquest missatge.
user4182 (23/03/15), user2 (22/03/15), user1401 (22/03/15)
Old 22/03/15, 17:59   #18
user4918
Usuario
Bomber Generalitat
xuno
noavatar
Data Registre: jun 2013
Posts (last year): 0
Subscric: 52
Agraït 28 vegades
icon Resum quedadas/reunions 19, 20 març

Aquest resum és sobretot del que es va parlar el dia 20 i amb algunes idees que gracies al Pablo Castro vaig recollir del dia 19. He intentat fer un resum ja que hi han difefrents fils ja oberts i desenvolupats.

Primerament es va parlar de quina actitud pendre davant aquest sistema de representació sindical, es a dir, si oprtar per una actitud antisistema fins que no obtinguèssim tots o parts dels punts explicats per Pablo en el fil "quedadas para conocernos":

Cita:
Una de las ideas que apareció en la quedada del jueves fue la idea de plasmar en un documento, qué exigencias mínimas de reforma podrían permitir que la opción sindical más votada en las elecciones 2015 en Bombers se incorporara en las mesas de negociación y órganos actuales de representación.

Las propuestas iniciales serían:
1) desbloqueo de la página web de esta y cualquier futura asociación y candidatura sindical en los centros de trabajo de la DGPEIS.
Acceso bloqueado a BombersPelCanvi en los centros de trabajo

2) reforma del sistema representativo sindical actual (grupos de trabajo Bombers dentro de la Mesa Sectorial) para que en adelante respete la proporcionalidad del voto del colectivo, y no dependa del actual censo completo (más de 30.000 trabajadores de innumerables colectivos mezclados)
A quién votas en estas Elecciones Sindicales ??

3) acceso incondicional y permanente a los datos censales del colectivo (identidad de bomberos, centros de trabajo, categoría, edad de jubilación, bajas largas, 2ª actividad, excedencias, etc.)
Quants bombers/es professionals som?

4) acceso reglado como organización a los informes de actuaciones en tiempo real de los sistemas informáticos Despatx, Gestsud, Gestparc y programa gestor de nóminas, en tanto la trazabilidad de las retribuciones continúe con la actual opacidad.
Transparencia y trazabilidad de las nóminas

5) creación de una mesa de negociación permanente propia de la actividad, con representación de trabajadores forestales, operadores de control y personal laboral de la DGPEIS.
Aclarando en todo caso que ninguna de estas condiciones se dan en la actualidad. Por sorprendente que parezca
També hi ha l'opció d'indagar més en el paragraf que Lluis Artigues va trobar a l'article 10 de la Lley Orgánica de Libertad Sindical, segons el qual la representació amb veu però no amb vot sembla garantitzada en les reunions de la Comissió de Seguiment d'Acords de la DG amd els sindicats. L'article el podeu trobar al fil "coalicions o no..."

Pel tema del desbloqueig de la web es va dir de contactar amb COS i les CUP. També de tornar a enviar emails a la resta de sindicats del col·lectiu de bombers per a que defineixin la seva postura davant d'aquest greuge. Fins ara sembla que fins que no estigui format el sindicat COS-Bombers pel canvi ningú s'ha volgut mullat. Es va comentar de demanar recolzament als altres sindicats per a assistir a les reunions amb DG basant-nos amb la legitimitat que hem obtingut la majoria de la representació del col·lectiu.
Es va dir també de contactar amb COS-Emergències i resta de col·lectius de bombers, per conèixer la seva realitat, i poder, fer pinya tots junts.

Es va parlar del plantejament d'intentar anar a les reunions sense tenir alguns o tots el punts sol·lucionats. Pel que fa a les coalicions, es va comentar el que s'ha dit al fil corresponent i/o telegram. No es veu clar una coalició, ni la figura de l'assessor a les reunions amb la DG, ni fer una coalició per les Juntes de Personal on sembla ser no tenen poder de decisió.
Coalición o no para obtener presencia en la Mesa Sectorial

Es va comentar quina estrategia a seguir. Si marcar uns objectius i fer algun tipus de repartiment de tasques, sempre obertes i tansparents, el treball de les quals quedarà reflectit a BxC a on tothom podrà aportar el que vulgui. O una altra opció, no fer grups de treball i si algú té alguna iniciativa desenvolupar-la amb responsabilitat. En totes dues opcions sempre s'aprovarien en tot cas a BxC per mitjà de suscripcions.


OBJECTIUS COS:

1-Arribar a tots el bombers, transparència d'informació (relacionat amb assistir a les reunions).
2-Definir la relació amb la DG i altres sindicats. Antisistema o no.
3-Col·laborar o formar part de reivindicacions a nivell social.
4-Realitzar un tutorial de BxC per aprofitar aquesta eina, ja sigui amb reunions a nivell general o de parc.
5-Asistir a les reunions amb la DG

ESTRUCTURA DE COS:

-Contractar gent a temps parcial, això voldria dir que s'haurien de cobrar unes quotes d'afiliació al sindicat que a part d'això també servirian per una assessoria juridíca. Es va parlar també de la opció de no cobrar quotes i no tenir gent a temps parcial i en el cas de necessitar assessoria juridíca recollir l'import estrictament necessari. També es va dir de crear una aplicació de pagament on-line via Pay Pal per agilitzar aquesta acció. Aquest tema es va comentar pel volum de treball que el Pablo Castro ha patit sobretot darrerament.

-Creació de grups/comissions de treball en les que hi ha un compromís per desenvolupar una tasca concreta. Aquests grups no serien tancats i el desenvolupament de la activitat/iniciatives estaria penjat a BxC perque tothom pugui aportar les seves idees. Es va dir de la perillositat de crear grups tancats a on es podia perdre la visió global i la participació en d'altres activitats o debats.

-Funcions dels delegats sindicals, veure si poden anar a les reunions també depenent si ens definissim antisistema o no. Crear un grup de gent, sempre obert, disponible a anar a les reunions i que hi hagués alguna mena o no de rotació.

-Comunicats, suscriure el comunicats a BxC, validar-los amb un 10% de les visites de la web els últims 7 dies, tenint el compte el ritme de funcionament que això implica.
Decisions presencials o en línia

-Necessitat o no de crear grups de treball o no a diferents àmbits.

-Complementar el funcionament on-line del sindicat amb assambleas o reunions informatives. Tenir en compte el treball necessari per portar-les a terme i la possible recompensa a nivell de més participació i aportacions. En cap cas tindrien poder de desició. També es va comentar de fer ús d'aquest recurs en temps de conflictes o reactivació de les mobilitzacions. En aquest aspecte, hi ha una idea del David Fernández de realitzar reunions on-line a totes les regions de Catalunya.

Per convocar una reunió/assamblea/quedada informativa es va dir de fer-ho amb una semana mínim de marge i amb una suscripció mínima del 10%. (no tinc clar si del total o de les visites de la última semana). També es va parlar de quin nom donar-li a aquestes accions.

-Fer una/es assamblea per a donar inici i explicar aquest nou projecte.

-Seu Social, hi ha la possibilitat de tenir una seu social, encara estem esperant resposta, al fil corresponent s'ha parlat de la funcionalitat i de les possibilitats. Fil "Posibilidades de Sede Social..." com per exemple la de tenir un o varis parcs de bombers com a seu per fer reunions.

-Es va comentar que no hi haurien alliberats.
Horas sindicales, sí o no

-Funcionalitat de tornar a crear le estructura del Comité amb els responsables de parc com a dinamitzadors, informadors i/o creadors de debat a dintre dels parcs. La idea es fomentar la participació a BxC i promoure debat sobre els temes que ens afecten.



Perdoneu si m'he deixat alguna cosa o he sigut poc objectiu en algun punt

Editat per Pablo Castro en 22/03/15 a les 19:58.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
3 usuaris Subscriuen aquest missatge.
user5050 (22/03/15), user2 (22/03/15), user5848 (23/03/15)
Old 22/03/15, 19:04   #19
user1153
Usuario
Bomber Generalitat
xuno
noavatar
Data Registre: dic 2012
Posts (last year): 0
Subscric: 58
Agraït 71 vegades
icon

I no es va parlar de com organitzar-nos, si fer grups de treball o quin funcionament seguir com a sindicat?
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
Old 22/03/15, 19:56   #20
user2
Valls - torn D
xcinco
noavatar
Data Registre: mar 2010
Posts (last year): 0
Subscric: 504
Agraït 663 vegades
icon

He añadido algunos enlaces a los contenidos ya creados. Gracias por la compilación, Pablo.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
Respondre

Usuaris veient aquest Tema: 1 (0 usuari(s) i 1 invitat(s))
 


Català Español
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd. - The current timezone is 'Europe/Madrid'. The time now is 18:02.
Page generated in 0,306 seconds with 38 queries.

Enter the remote URL in the following field:

Fetch URL Info ajax-loader
left right