Fòrum Bombers
    Cerca avançada
homex > Zona Pública > COS Bombers *inactiu*
Bomberes embaraçades
Llista d'Usuaris Nous Missatges Enllaços Chat
COS Bombers *inactiu* logo-cos
Respondre
 
Visites a aquest Tema:    1.685
Add to BookmarksAdd to Bookmarks You are not subscribed to this thread Suscriure's a aquest Tema Cercar en aquest Tema
Old 15/03/15, 15:26   #1
user1153
Usuario
Bomber Generalitat
xuno
noavatar
Data Registre: dic 2012
Posts (last year): 0
Subscric: 58
Agraït 71 vegades
icon Bomberes embaraçades

Us faig 5 cèntims de la circular per a bomberes embaraçades.

Bàsicament t'obliguen a deixar de prestar els teus serveis operativament i el servei a torns de 24h en el moment que dius que estas embaraçada i fins el dia que deixes d'alletar el teu fill, en cas que li donis el pit.
T'adapten el teu lloc de treball al teu parc en horari laboral, de 8 a 15:30 de dilluns a divendres.
Si el parc on tens plaça esta molt lluny de casa teva pots demanar que t'acostin al parc mes proper a la TEVA Regió. Excepcionalment a partir dels 4 mesos de gestació pots demanar que t'acostin al parc mes proper a casa teva.

Problemes en els que es pot trobar una dona embaraçada:
· Primer el canvi d'horari. Passar de 24h a 7'30 es un trasbals quan tens la vida organitzada. Si ja tens mes nens encara mes.
· Tema econòmic: no es el mateix dos guardies a un parc lluny de casa teva que fer-ne 5. Si li has de sumar pagar cangurs de Dll a DV ni t'explico.
Problemes físics:
· Cada embaraçada es un mon. N'hi ha que es troben estupendes tot l'embaraç, n'hi ha que s'el passen vomitant i n'hi ha que es passen els primers mesos dormint entre molts altres sintomes causats per les hormones i els canvis físics que experimenta el teu cos. Obligar a aquestes dones a conduir cada dia 30, 40, 50, 60' es una barbaritat.
No oblidem que hem aprobat una oposició per fer una feina a torns i no som secretaries de ningú...
Per tant el mes lògic quan et quedes embaraçada es que t'adaptin el lloc de treball a les necessitats de cada bombera, complint l'horari estipulat pero amb una mica de flexibilitat...

Primer al parc mes proper al domicili de cada bombera afectada. Independentment de la Regió a la que estigui.

Soc bombera de la Generalitat...

Segon una mica de flexibilitat horària per si haig d'acompanyar al meu fill a la guarderia, escola o demés, inclús en alguns casos poder treballar part de la jornada des de casa... Al final es tracta de fer la feina que t'encomanen.
Un altra tema es pactar les tasques a fer. Bombers te una carta de serveis molt extensa i segur que n'hi ha alguna que pots fer sentin-te útil de les hores que hi inverteixes.

Un altre tema es el teu parc d'adscripció.
Les bomberes de les dues ultimes promocions estem molt lluny de casa i no per culpa nostra, sino per culpa de la ineptitud de la DG que no han estat capaços de fer be la seva feina.
Arxius Adjunts
File Type: pdf bombers_embaras_lactància.pdf (1,51 MB, 1 vistes)

Editat per Pablo Castro en 15/03/15 a les 20:26.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
Han Subscrit aquest missatge:
user280 (17/03/15)
Old 15/03/15, 16:18   #2
user1153
Usuario
Bomber Generalitat
xuno
noavatar
Data Registre: dic 2012
Posts (last year): 0
Subscric: 58
Agraït 71 vegades
icon

Us explico el meu cas particular perque us en feu 5 cèntims.
La meva plaça Oficial es Mora d'Ebre i el meu domicili a Mataró. A 20km al N de BCN.
Soc de la promoció del 2008.
Segons ells hauria d'anar a treballar de Dll a DV a Falset o Vendrell si contem Tarragona i Terres de l'Ebre com una sola regió.
Es a dir em passaria la setmana fora de casa per anar a treballar i em suposaria una despesa econòmica 3 vegades mes gran.
Per sort vaig poder fer una permuta i tinc la plaça provisional a Maçanet de la Selva. A 40' en cotxe de casa meva.
La meva idea quan em quedes embaraçada era treballar com a bombera operativa sense dir res a la Regió fins que la panxa em limités ( cap als 5 mesos de gestació ) i despres agafar-me la baixa.
La realitat va ser que al primer mes d'estar embaraçada em moria de son i em passava la guardia dormint. En el moment que vaig saber que era per culpa de l'embaraç vaig haber d'informar a control pel be dels meus companys i pel meu mateix.
Em van adaptar la plaça a Maçanet al cap d'una setmana i vaig demanar entrar mes tard perque em veia incapaç d'agafar el cotxe a les 7 del mati.
M'ho van negar i em vaig veure obligada a agafar la baixa.
A casa em passava 20h dormint i la resta estava empanadissima o menjant.
Vaig demanar l'adaptació al lloc de treball a Mataró que es un parc que tinc a 15' de casa a peu i la meva regió m'ho va denegar.
Vaig demanar-ho per escrit a la DG i 3 mesos i mig mes tard tambe m'ho van denegar.
A les 20 setmanes de gestació que em vaig començar a trobar millor i em vaig plantejar agafar l'alta, pero vaig trencar aigues i em van ingressar 18 dies a Can Ruti sense poder-me moure del llit i despres vaig seguir dos mesos mes amb repos absolut a casa.
Us puc assegurar que per mi va ser un infern... I pels que estaven aprop tambe.
A la que em van deixar començar a caminar ( setmana 28 de gestació ) vaig reiniciar els tràmits per tornar a treballar i que em donessin la plaça a Mataró perque a Maçanet el ginecòleg m'ho va negar en rotundament.
Al final vaig poder començar a treballar aquest principi de mes perque la meva ginecòloga va fer un informe on deia que era apta per un lloc de treball adaptat a bombers pero que no podia fer desplaçaments superiors a 15'.
Una altra companya de Girona en la mateixa situació que jo i amb un embaraç de risc amb parc d'adscripcio a
Roses, domicili a Llavaneres I que va demanar Pineda tambe li van negar i li han adaptar el lloc de treball a Lloret.
Per contra una altra companya de St Boi li van adaptar el seu lloc de treball, sense que ni tan sols ho hagués de demanar, a Guardiola de Berguedà, perque era el parc mes proper a casa seva.
Espero que a partir d'aquí us pogueu fer una idea del que diu la circular...
Estan obligant a agafar una baixa forçosa a moltes de nosaltres i fer-nos fer una despesa econòmica superior i de temps on la conciliació familiar d'en va a norris.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
2 usuaris Subscriuen aquest missatge.
user280 (17/03/15), user6630 (19/03/15)
Respondre

Usuaris veient aquest Tema: 1 (0 usuari(s) i 1 invitat(s))
 


Català Español
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd. - The current timezone is 'Europe/Madrid'. The time now is 08:10.
Page generated in 0,108 seconds with 25 queries.

Enter the remote URL in the following field:

Fetch URL Info ajax-loader
left right